Aanpassing corona regels jeugdwerk

Beste ouders & Sint-Hubertusianen, 

Opnieuw willen we jullie op de hoogte stellen van een aantal aanpassingen van de regels in het jeugdwerk. Er wordt deze keer ook wat perspectief gegeven aan onze oudste takken die al sinds oktober geen fysieke vergaderingen meer mochten bijwonen. 

Als scoutsgroep vinden wij het belangrijk om de huidige regels zo goed mogelijk na te leven om onze werking te blijven kunnen aanbieden waarbij veiligheid steeds op de eerste plaats komt te staan. Daaruit volgt dan ook een wijziging van onze normale werking als we rekening willen houden met de huidige regels, het aantal leden per tak en onze beschikbare actieve leidingsploeg. Hiervoor vragen wij ook jullie begrip.  

Volgende regels gelden zeker tot 21/2:

Algemene maatregelen 

  • Leden moet kiezen tussen al hun hobby’s waarvan geacht wordt dat ze er 1tje per week uitoefenen.
  • Uw zoon moet op voorhand worden ingeschreven. 

Niet ingeschreven = geen vergadering. 

  • De bubbels worden verkleind tot max 10 leden exclusief leiding, dit kan dus de volgende vergadering een compleet andere bubbel zijn. 
  • Jongverkenners en Verkenners kunnen terug activiteiten bijwonen en dit enkel buiten. Zij moeten steeds een mondmasker dragen tijdens de activiteit.
  • Bij aanvang en meerder malen tijdens de verandering worden alle handen ontsmet. 

Organisatie werking: 

KAPOENEN & WELPEN 

  • Krijgen om de 2 weken vergadering waarbij de gehele groep wordt opgesplitst in bubbels van 10 personen. We beginnen deze week met de kapoenen en volgen deze volgorde: week 4 alle kapoenen, week 5 alle welpen, week 6 alle kapoenen, week 7 alle welpen… 

JONGVERKENNERS & VERKENNERS 

  • Krijgen elke week vergadering waarbij de verkenners 1 bubbel vormen. 
  • Jongverkenners splitsen de groep op in 2 of 3 bubbels afhankelijk van het aantal leden die aanwezig kunnen zijn.  

HOE INSCHRIJVEN?

  1. De takleider stuurt op maandag een mailtje naar alle ouders met de vraag of uw zoon aanwezig zal zijn op de volgende vergadering. Klik op de link en vul de poll in en dit ten laatste tegen donderdagavond. Zo kunnen wij ons herorganiseren en voldoende leiding voorzien waar nodig. 
  2. Hierop volgt een verdeling van alle leden in bubbels die gekoppeld zijn aan een kleurencode. Dit wordt jullie bekend gemaakt via mail ten laatste op vrijdagavond. 
  3. Het is belangrijk dat iedereen deze bubbels strikt naleeft. Bij aankomst op het domein wordt uw zoon geacht meteen naar de toegewezen bubbel te gaan. Het is niet de bedoeling dat uw zoon voor de activiteiten starten met zen allen in het bos kunnen spelen hoe verleidelijk het ook is.   

Er zal bij aanvang van de vergadering een leider aan de ingang van de dreef staan om jullie extra te informeren. We zullen zeer streng zijn op het naleven van de regels. We willen jullie dan ook vragen om regelmatig jullie mailbox te bekijken. Indien uw zoon niet op voorhand is ingeschreven kan hij niet deelnemen aan de scoutsactiviteit. 

ACTIVITEITEN KALENDER  ’T Bertje 

  • Door de nieuwe maatregelen kunnen er ook heel wat wijzigingen in het ‘T Bertje doorgevoerd worden. Deze wijzigingen zullen steeds via mail aangekondigd worden en up-to-date worden gebracht op onze site die je kan raadplegen via: https://www.st-hubertus.be/t-bertje/

Opnieuw wordt veerkracht en wendbaarheid gevraagd terwijl we allen zelf op onze tanden moeten bijten. Wat vraagt om heel vindingrijk te zijn waar al onze leden tot diep in hun hart van genieten. We bedanken jullie alvast voor het vertrouwen in onze werking en het naleven van de huidige maatregelen. 

Stevige linkerelleboog, 

De voltallige leidingsploeg